De manieren van adverteren zijn tegenwoordig eindeloos veel, maar terug in de tijd hadden ze niet zoveel opties. Billboard reclame was toen één van de eerste soorten vormen van reclame, die zelfs tot op de dag van vandaag nog steeds gebruikt worden. Meestal zijn deze te vinden langs autowegen of in de stad. Ze variëren van digitale tot papieren billboards. Hieronder vertellen we de kracht van een billboard reclame.

Hoge zichtbaarheid

Omdat billboards vaak langs plekken staan waar veel mensen langs lopen, is de zichtbaarheid ook erg hoog. Meestal worden de billboards in de drukken steden geplaatst omdat daar de meeste mensen lopen. Het ontwerp van een billboard bestaat meestal uit grote letters en er wordt vaak gebruik gemaakt van felle kleuren of opvallende afbeeldingen. Dit met als doel de aandacht van degene die langsloopt vast te pakken. Als je geïntereseerd bent in je eigen billboard plaatsen, kijk dan eens bij https://www.bereik.nl/billboard/.

Levensduur

De meeste soorten van adverteren zijn meestal maar van erg korte duur. Denk bijvoorbeeld aan reclames, deze worden meestal nog binnen een paar weken weer van de buis of van het internet afgehaald om plaats te maken voor nieuwere. Maar billboards blijven daarentegen langer hangen waardoor de kans dat mensen ze zien groter wordt. De niet digitale billboards zijn ook niet afhankelijk van elektriciteit of technologie, dus ondanks dat de stroom bijvoorbeeld uitvalt, zullen deze billboards nog steeds zichtbaar zijn.

Doelgerichte targeting

Het fijne van billboards is dat ze doelgericht ingezet kunnen worden. Je hebt namelijk vaak een bepaalde soort doelgroep die op een bepaalde plek vaak loopt of rijdt. Hierdoor kun je kijken wie jouw doelgroep is en waar je dus het beste een billboard kan plaatsen om deze doelgroep ook echt te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan de doelgroep reizigers, een billboard naast een station is dan ideaal.

Tegenwoordig zijn er ontzettend veel manieren om te kunnen adverteren, maar een van de oudste manieren die nog steeds wordt gebruikt en ook nog eens effectief is, zijn toch wel de billboards. Deze worden namelijk snel gezien omdat ze op drukke plekken staan, ze staan er langer als andere soorten reclames. De billboards die niet digitaal zijn, zijn ook niet afhankelijk van elektriciteit of technologie, waardoor deze altijd zichtbaar zijn ondanks dat de stroom is uitgevallen bijvoorbeeld. Omdat er meestal een inzicht is waar een bepaalde doelgroep zich bevind, kun je daar ook je billboard op afstemmen. Zo kun je jouw doelgroep makkelijker bereiken.